Pinkstertocht 2013:

18, 19 en 20 Mei

Deelnemers: Pieter, Johan, Rob, Jan B, Wim, Berry, Geert S en Ruud.

Dag 1 / Zaterdag 18 mei
Afstand ca. 330 km

Na een natte start richting hotel Mercure in Zwolle, wat het gezamelijke vertekpunt was en waar we een kop koffie hebben gedronken, gingen we tegen 11 uur de reis verder voort te zetten richting Valkenburg.
De weergoden waren ons gunstig gezind, afgezien dat het fis was bleef het de rest van de dag droog. De reis voerde ons onder de leiding van Rob, via de oude ijsselbrug naar Hattem. Vandaar richting Apeldoorn, waar we bij Olst/Wijhe met een veerpont de ijssel overstaken..
Bij Apeldoorn ging het even mis met de navigatie, maar al snel werd de route hervat.Bij Café Restaurant Mentink in Ruurlo werd de inwendige mens verzorgt met een uitsmijter.
Na een stukje Duitsland, reden we via Kleve richting Nijmegen, om vandaar verder naar beneden te zakken.Nederland kan heel mooi zijn.
Tegen 18.00 uur kwamen we bij Hotel Riche in Valkenburg aan de Geul aan.

Na de motoren in de stalling te hebben gezet was het tijd voor een “lederbier” aan de bar van het hotel. Erg gezellig. Dan het motorpak uit, opfrissen in de vorm van een douche, “gewone” kleding aan om op zoek te gaan naar een plek om te eten. Deze vinden we bij de griek. Hier komen we er achter dat er toch wel grote hoeveelheden vlees worden geserveerd. Kogelrond keren we terug naar het hotel voor een laatste biertje en de uitslag van het songvesival en daarna naar bed.

Dag 2 / Zondag 19 mei
Afstand ca. 260 km

Wakker worden met flinke zonnestralen in de slaapkamer, het weer beloofd veel goeds voor deze dag. Na een goed ontbijt word het motorpak weer aangetrokken en de motoren uit de stalling gehaald. Johan heeft voor vandaag een route uitgestippeld en gaat voorop.
We komen over wegen waar je met moeite een tegeligger kan passeren.Ook krijgen we ruim de gelegenheid om verschillende hellingproeven uit te voeren. Op een gegeven moment, zijn we door toedoen van een groep fietsers onze leider en de tweede volger kwijt. Lang leve het mobieltje. Na de hereniging wordt de tocht voortgezet. Tegen de middag doen we het hoogste punt van Nederland aan. Hier drinken we een kop koffie en zetten de reis voort. De route voorziet ruim in het aantal mooie bochten en bergen en dalen. Tegen tweeen houden we een kleine pauze bij een stuwmeertje. Even de benen strekken. De tocht wordt voortgezet om een kleine anderhalf uur later aan de inwendinge mens te denken. Bij een Wein keller und brauerei museum., Pommes mit fisch stabchen, fur die kinder. Nu kunnen we er weer tegenaan. De reis gaat verder en via het bekende watertje, Spa, komen we weer in Valkenburg aan. Het is ongeveer half acht.
Bij de Heer van Valkenburg worden een paar belgisch biertjes gedronken. Gezelligheid kent geen tijd.

Tegen tienen lopen we de Stad in op zoek naar plek om nog een hap te kunnen eten. Deze wordt gevonden in de vorm van een Pizzeria, waarvan de kok voor 8 personen de keuken best nog wel even open wil houden. Met lekkere wijn en bier heerlijk gegeten. Voldaan keren we naar het hotel terug en zoeken tevreden het bed op.

IMG_9162IMG_9166IMG_9167IMG_9171IMG_9172IMG_9174IMG_0239

Dag 3 / Maandag 20 mei
Afstand ca. 350 km

Bij het wakker worden blijkt dat de weergoden ons niet zo gunstig gezind zijn als gisteren. Het is grauw, donker en fris.
Eerst maar eens flink ontbijten. Daarna de koffers in pakkken motorpak aan en de motoren uit de stalling halen. Tegen tienen rijden we Valkenburg uit. Johan heeft de terugreis zo uitgekiend dat we de regen net voor blijven. Rond de middag drinken we een kop koffie en rijden verder. Dat nederland mooie plekje heeft wisten we al, maar rond Groesbeek met de 7 heuvelenweg en Bergen en Dal is het wel erg mooi. Via Nijmegen richting Arnhem en dan naar Ottterlo om een hap te eten.

Terug naar beginpagina
Naar de pagina met de overzichten van alle activiteiten